Airsoft – hra pre férových

airsoft

Airsoft vďaka veľmi presným replikám zbraní, verne pripomína skutočný boj

Paintballu už odzvonilo! Pokiaľ hľadáte skutočný adrenalín pri ktorom vám tuhne krv v žilách, vyskúšajte airsoft. Je to vlastne taká hra na vojakov v teréne s veľmi vierohodnými replikami zbraní, ktoré strieľajú malé plastové guličky. V tom je vlastne ten najväčší rozdiel medzi paintballom a airsoftom – v strelive. Zatiaľ čo pri paintballe sa používajú želatínové guličky naplnené farbou, airsoft využíva plastové guličky o priemere 6 alebo 8mm, nazývané aj BB-čka. Zásah nimi je podstatne menej bolestivý než paintballovými guľkami, no zároveň nemáte viditeľný dôkaz o tom, že ste niekoho trafili. Preto je airsoft založený na princípe „fair play“ a každý hráč sa po zasiahnutí musí z bojiska stiahnuť – zodvihne ruky nad hlavu a hru ukončí.

Airsoft a zbrane

Rozdiel medzi paintballom a airsoftom však nie je len v strelive, ale aj v zbraniach. Paintball využíva tzv. markery, ktoré sú len nejakými vzdialenými príbuznými skutočných zbraní. Naopak airsoftové zbrane by ste len s ťažkosťami dokázali odlíšiť od tých skutočných. Sú to dokonalé kópie reálnych zbraní a to nielen vzhľadom, ale aj hmotnosťou a častokrát aj použitým materiálom – väčšinou sa však vyrábajú z kombinácie plastov a kovov. Sú to práve airsoftové zbrane vďaka ktorým pôsobí hra veľmi autenticky. Airsoft totiž napodobňuje skutočný boj, pričom hráči sú rozdelení do dvoch nepriateľských tímov. Hrať sa môže v teréne, najčastejšie je to les alebo nejaká opustená budova. Cieľ hry je rôzny – oslobodenie rukojemníka, obsadenie budovy, deaktivovanie bomby alebo len klasické prestrelky medzi protihráčmi.

airsoft

Manuálne zbrane sú pre začiatočníkov najlepšie

Airsoft – ako začať?

Pokiaľ by ste sa chceli aj vy zahrať na vojakov, no neviete ako začať a čo k tomu vlastne potrebujete, čítajte ďalej. V prvom rade sa treba ozbrojiť. To ale neznamená, že teraz potrebujete minúť veľké peniaze za tú najlepšiu možnú zbraň, ktorá pre airsoft existuje. Na začiatok si vystačíte s manuálnou zbraňou, tú síce treba po každom výstrele nabiť, no je tou najlepšou voľbou pre začiatočníkov. Skvele si s ňou precvičíte streľbu a keď sa zdokonalíte, môžete si kúpiť plynovú alebo elektrickú zbraň a tá elektrická vám ostane ako sekundárna zbraň. Pozor, zbraň môže vlastniť iba osoba staršia ako 18 rokov. Čo sa týka ostatnej výbavy, potrebujete najmä ochranné okuliare a prilbu – väčšinou vám ich zapožičajú v spolku, ale kľudne si ich môžete aj kúpiť. K tomu ešte pohodlné oblečenie a hra sa môže začať!