Ako sme si vybrali montovaný dom

Keď som začala riešiť otázku sťahovania sa z bytu, kde som bývala počas vysokoškolského štúdia a aj v čase, keď som už pracovala po skončení školy, v jednej veci som mala jasno. Chcem ísť bývať najlepšie do ekologicky priateľského domu, a nie bývať v byte. Bývanie v byte v centre mesta bolo počas školy super, škola bola blízko a takisto aj všetky akcie v meste. Ale všetko má svoju cenu. Takže som sa musela zmieriť s menším súkromím, nedostatkom ticha a pokoja.

montované domy

Do budúcna sme s priateľom plánovali rodinu a tak sme sa začali obzerať po pozemku, kde by sme chceli bývať. Pozemok sme našli krásny kúsok pod lesom, relatívne blízko do mesta, ale s dostatočným pokojom a vidieckou pohodou. Teraz prišiel rad na to, aký dom postaviť a kto nám ho postaví. Vzhľadom na moju časovú vyťaženosť v práci, a aj technický antitalent môjho priateľa, sme sa rozhodli dať si postaviť dom na kľúč.

Keďže som odmietala platiť súčasne nájom za byt a už aj splácať hypotéku, chceli sme mať postavený náš dom čo možno najrýchlejšie a zároveň sme chceli dom čo možno najviac energeticky úsporný. Takže možnosť automaticky padla na montovaný dom. Takéto domy sú zároveň aj zateplené rôznymi izolačnými omietkami, ktoré chránia priestory pred vlhkosťou a únikom tepla.

Začali sme teda zisťovať možnosti a spôsoby takejto stavby. Pri zisťovaní pre a proti sme prešli veľa stránok, diskusných fór a aj stavebných výstav, kým sme sa s priateľom rozhodli pre konkrétnu firmu. Nakoniec naše rozhodnutie padlo na skvelú firmu IQ-Ekodom. Ich profesionálny prístup a schopnosti zamestnancov nás presvedčili, že sme sa rozhodli dobre. Dom sme po schválení z našej strany a po vybavení všetkých potvrdení mali hotový v priebehu pol roka, čo sa mi na začiatku zdalo ako nesplniteľný sen. Teraz už bývame v dome tretí rok a neviem si ho vynachváliť. Vrelo odporúčam každému.