Assassin’s Creed – keď film neprekoná hru

Dnes už kultová akčná adventúra, ktorá pred pár rokmi dostala aj filmovú podobu je jednou z najúspešnejších počítačových hier. Aj keď to možno na prvý pohľad nie je také samozrejmé. Dôkazom záujmu o Assassin’s Creed zo strany hráčov a následne investorov je napríklad počet jednotlivých pokračovaní hry. Od roku 2007 ich bolo vydaných viac ako 15. Okrem toho boli jednotlivé pokračovania ešte vytvorené pre rôzne platformy, ako PC, Playstation či Xbox. Aj to je jeden z dôvodov, prečo si hra získala toľko fanúšikov po celom svete.

Assassin´s Creed

Podložka pod myš Assassin´s Creed poteší isto každého fanúšika

Assassin’s Creed vo filme

Pre fanúšikov PC hier nie je žiadnou novinkou skutočnosť, že filmy na motívy hier nedosahujú ani zďaleka taký úspech ako samotné hry. Nie je tomu inak ani v tomto prípade. Film Assassin’s Creed po svojej premiére v roku 2016 síce zarobil svojim producentom nemalé peniaze, ale oproti zisku z predaja hier to bola iba nepatrná suma. Záujem fanúšikov však spoločnosť Ubisoft, ktorá hru produkuje, správne analyzovala a pokračovania hry nenechali na seba dlho čakať. V roku 2017 prišla Assassin’s Creed: Origins pre PC, PS4 a Xbox One a o rok neskôr Assassin’s Creed Odyssey. Obidve pokračovania zožali úspech nielen u fanúšikov, ale aj kritikov. To nie je práve samozrejmosť v prípade počítačových hier.
Príbeh je unikátny:
Väčšina filmov na motívy počítačových hier má jedno spoločné. Ide o filmové spracovanie existujúcej dejovej línie z hry. V prípade filmu Assassin’s Creed je to však celkom inak. Samotný film nie je spracovaním niektorej z doterajších verzií. V skutočnosti je dej filmu jedinečný. Možno aj to je dôvod, prečo si získal toľko fanúšikov v porovnaní s inými konkurenčnými snímkami.

Assassin's Creed

Replika meča „ALTAIR“ Assassins Creed

Pre neznalých

Hlavným motívom filmu je súperenie dvoch strán, Asasínov a Templárov, pričom templári sa snažia získať povestné Jablko Raja, ktoré pred zneužitím ukryli asasíni. Tento artefakt má moc ovládnuť slobodnú vôľu ľudí, čomu sa asasíni snažia zabrániť. Naopak templári sa ho snažia získať pre svoje záujmy. Aby zistili, kde je artefakt ukrytý, vytvorili technológiu Animus, ktorá používa genetickú pamäť tela. Hlavný hrdina sa ocitá v nepríjemnej situácii, keď ho ako usvedčeného vraha popravia, no namiesto smrti sa preberie v priestoroch templárskej spoločnosti. Dôvodom je fakt, že artefakt ukryl jeho predok, ktorý žil v Španielsku pred 5. storočiami v čase inkvizície. Templári sa vďaka jeho genetickým spomienkam chcú k bájnemu artefaktu dostať. Ako sa dej filmu Assassin’s Creed vyvinie môžete zistiť sami. Stačí si ho pozrieť online, alebo si ho kúpiť. Kvalitné herecké obsadenie a skvelé výkony hercov určite stoja zato, aby ste si film pozreli ak máte záujem. Rozhodnutie je iba na vás. Nemusíte pritom porovnávať film s hrou, pretože nie je adaptáciou žiadnej z herných verzií.