Kúzelníci: čo predstavovali kedysi a čo dnes

Kúzelníci sú v existencii od začiatku času, dávno pred zaznamenaným vznikom kúzelníkov. Kedysi boli kúzelníci uctievaní ako bohovia a odsúdení ako démoni a čarodejnice. Dnes je to úplne iné. Ľudia sa radi bavia a smejú na zábavných predstaveniach, či už ide o brušné tance, predstavenie komedianta, spevákov, hercov alebo kúzelníkov. Mnohých kúzelníkov chytí táto záľuba v skoršom veku a u tých zdatnejších a kreatívnejších to prepukne do profesie. Väčšinou je to po prvom väčšom vystúpení, kedy si kúzelník uvedomí aké je to vzrušujúce vedieť akési tajomstvo, čo iní nevedia. Neskôr sa to stáva viac než len koníček alebo zábava, a stáva sa takmer posadnutosťou.Kúzelníctvo môže mať viacero pomenovaní. Niektorí ho volajú hokus-pokus, zaklínateľstvo, eskamotáž, či čarodejníctvo. Ďalšie, menej používané názvy, môžu byť mágia, eskamotérstvo, nekromantika, černokňažníctvo, či divotvorstvo.

Kúzelníci

Triky a ilúzie sú veľmi sofistikované.

Kúzelníctvo predstavuje určitý typ umenia

Kúzlo alebo čarovanie je akási forma divadelného umenia, v ktorom kúzelníci predvádzajú ilúzie, pomocou ktorých sa nemožné stáva možným. Pri tomto druhu zábavy diváci vedia, že kúzelníci v skutočnosti nepoužívajú nadprirodzené sily. Aj napriek tomu však vždy s údivom a radi ich sledujú a pokúšajú sa zistiť, ako jednotlivé triky fungujú. Aj keď nové triky a ilúzie vznikajú stále viac a viac, vždy patria medzi najobľúbenejšie klasiky ako vytiahnutie králika alebo holubíc z klobúka, prepílenie škatule s živou asistentkou v nej, levitácia alebo kartové triky. K takýmto trikom však neodmysliteľne patrí špeciálne oblečenie a dynamické osvetlenie, pre dramatický vzhľad a pocit niečoho tajomného.

Kúzelníci

Kúzelník je často vyhľadávaný na rôzne firemné akcie, či večierky.

Dnešní kúzelníci

Dnes magické triky a ilúzie vykonávajú kúzelníci, ktorí majú svoje veľkolepé predstavenia na celom svete. Ich triky a ilúzie, ktoré predstavujú sú úžasné a veľmi sofistikované. Pri niektorých miznú lietadlá, levitujú autá alebo ľudia z divákov zrazu zabudnú, kde sa nachádzajú a prečo sú tam. Medzi najznámejších svetových kúzelníkov patria: David Copperfield, Siegfried a Roy, Lance Burton, Doug Henning, David Blane, Penn a Teller a Derren Brown. Medzi veľmi populárnych kúzelníkov na Slovensku patrí napr. Peter Šesták.