Parkovacia kamera a jej verzie. Ktorú si vybrať?

Môžete mať desiatky rokov skúseností za volantom, niekedy to jednoducho nejde. Hovoríme o parkovaní, sťažených podmienkach na preplnených parkoviskách, na úsekoch, kde aktuálne prebiehajú práce a je nutná zvýšená pozornosť. Sami na to nestačíte? Stres z vás opadne hneď, ako vyriešite, ktorá parkovacia kamera je pre vaše vozidlo najvhodnejšia. Na trhu sú stále káblové (AHD) verzie a bezdrôtové (wifi) modely. Ako fungujú a akými prídavnými funkciami disponujú?

parkovacia kamera
Parkovacia kamera s nočným videním na plochu

Aké vymoženosti prináša parkovacia kamera wifi

Bolo by vo vašom vozidle veľmi náročné viesť kábel, resp. si chcete prácu čo najviac uľahčiť? Ideálne sú na to wifi parkovacie sety, ktoré vyhovujú nielen osobným vozidlám, ale aj nákladným, poľnohospodárskym a stavebným strojom. Tieto prístroje komunikujú pomocou wifi protokolu s inteligentným telefónom, autorádiom alebo iným monitorom, kde je možné spárovať jednu až štyri modely parkovacích kamier.

Dôležitý je nielen aktuálny náhľad na obrazovke, ale aj to, aby parkovacia kamera pracovala bez prerušení a oneskorení. Na tieto obavy nie je dôvod, pretože wifi vstavaná anténa zabezpečuje silný signál pri eliminovaní všetkých ruchov. Na konštrukčné a technické vlastnosti kamery sa prihliada aj s dôrazom na odolávanie vplyvov z kovových častí áut a strojov. Výhodou je model parkovacej kamery s celokovovým telom a IP ochranou na náročné podmienky, vibrácie a otrasy. O bezpečné parkovanie za tmy sa postará funkcia nočného videnia.

parkovacia kamera
Parkovacia kamera pre AUDI, Škoda – rukoväť kufra

V čom je rozdiel pri AHD verzii parkovacej kamery?

Prídavné funkcie, nočné videnie a ostrý obraz na monitore dokáže zabezpečiť aj táto parkovacia kamera. Ide však o káblovú verziu, náročnejšiu na používanie, keďže obraz sa šíri po kábli, napájanie prebieha aj priamo z monitoru. Pri tomto modeli treba dbať na vodotesnosť a odolnosť spojov na kábli. Výnimkou nie je ani celokovové telo parkovacej kamery, pripojenie napr. troch kamier a prepájanie medzi obrazmi. Taktiež ich možno používať v rôznych pracovných strojoch, ale už nie pri takom komforte ako u wifi modelov.