Škola v prírode v Bratislavskom kraji

Školy v prírode

Školy v prírode – Bratislava

Mnohí by si mohli myslieť, že Bratislavský kraj, nie je práve najlepšou lokalitou pre školy v prírode. Samozrejme, Bratislava nie sú Tatry, ale aj Bratislavský kraj ponúka veľa možností pre školy v prírode.

Múzeá a galérie

Bratislava ponúka mnoho miest, kam sa môžu žiaci pozrieť. V Bratislave sa nachádza veľa rôznych múzeí s rozličným zameraním. Veľmi zaujímavé sú expozície Slovenského národného múzea, kde okrem stálych expozícii môžeme vidieť aj iné zaujímavé výstavy, ktoré sa menia v určitých intervaloch. Takže, aj keď ste toto múzeum už navštívili, vždy tam nájdete niečo nové a zaujímavé. Okrem múzeí sa v Bratislave nachádza aj Slovenská národná galéria, v ktorej nájdete rôzne zaujímavé výstavy, či už obrazov alebo fotografií.

Bratislavský hrad a Devín

Ďalším skvelým miestom na výlet je Bratislavský hrad a hrad Devín. Bratislava ponúka aj výlet loďou zo Starého mesta na hrad Devín. Plavba trvá 90 minút a počas nej môžete sledovať krásny výhľad na Staré mesto a lužné lesy. Hrad Devín je tiež veľmi dobrým miestom na prechádzku popri Morave, tiež môžete navštíviť významnú paleontologickú lokalitu Sandberg, ktorá sa nachádza len kúsok od hradu.

Školy v prírode

Školy v prírode – hrad Devín

Zoologická záhrada

V Bratislave by ste nemali vynechať ani návštevu zoologickej záhrady a dinoparku. V Bratislavskej ZOO sa nachádza okolo 140 rôznych druhov zvierat, od opíc cez mačkovité šelmy, až po rôzne druhy vtákov. Tiež sa tu nachádza dinopark, ktorý láka návštevníkov všetkých vekových kategórii a ukazuje, ako kedysi vyzerali rôzne dinosaury.

Modra, Pezinok, Smolenice

Veľmi dobrými lokalitami na organizovanie školy v prírode v Bratislavskom kraji sú mestá Modra, Pezinok a Smolenice. Všetky tieto lokality poskytujú možnosť turistiky v krásnej prírode Malých Karpát. Ďalším skvelým zážitkom je výlet na hrad Červený Kameň, ktorý okrem zaujímavej prehliadky hradu ponúka aj možnosť pozrieť si vystúpenie sokoliarov v sokoliarskom dvore Astur. Taktiež sa môžete ísť pozrieť do jaskyne Driny alebo na Smolenický zámok. V Modre vás zaujme múzeum Ľ. Štúra, modranská keramika a mnoho ďalšieho.

Bratislavský kraj ponúka veľa zaujímavých miest a aktivít. Tak neváhajte a zorganizujte svoju školy v prírode práve tu.