Rádio do auta na dopravné informácie a prehrávanie multimédií

Jazda autom má byť bezpečná a príjemná zároveň. Zo svojich ciest si máte odnášať len povzbudzujúce zážitky, ktoré Vás budú motivovať znova sa posadiť za volant. Ideálny priestor na aktuality z dopravnej situácie Vám poskytne rádio do auta buď v základnej výbave alebo po kvalifikovanej montáži. Stále sa zvyšujú Vaše nároky na prístup k informáciám a prehrávanie obľúbenej hudby? Neviete si však sami vybrať rádio do auta podľa súčasných trendov a s kvalitným zvukovým potenciálom? Prinášame Vám stručný prehľad o základných aj doplnkových parametroch pre Vaše budúce autorádio.
Predtým ako sa rozhodnete pre konkrétne rádio, prispôsobte svoj výber dvom základným veľkostným parametrom. Výrobcovia najčastejšie uvádzajú dva typy, a to 1-din a 2-din autorádiá. 1-din rádio je najrozšírenejším modelom, ktorý možno zabudovať do väčšiny automobilov. Vonkajšie rozmery tohto typu autorádia sú cca. 189*58 mm. 2-din rádio charakterizujú vonkajšie rozmery približne 188*118 mm.

rádio do auta

Moderná autorádia poskytujú rozsiahle možnosti pre užívateľov.

Kvalitná technológia prehrávania aj pre tých náročnejších poslucháčov

Všetci rovnako predpokladáme, že autorádio nám umožní počúvať svoju obľúbenú hudbu. To už patrí k bežnému štandardu, podobne ako aj rozšírené audio funkcie s rôznymi výstupmi. Najčastejšie si vyberáme rádio do auta s USB vstupom alebo aj slotom na SD karty. Funkcia bluetooth Vám umožní nielen bezdrôtový prenos zvuku, ale aj telefonovanie cez handsfree. Na to, aby ste si mohli vypočuť akúkoľvek skladbu, musí Vaše rádio disponovať aspoň CD mechanikou s MP3, AAC a WMA formátmi.
Ak sú Vaše nároky na intenzitu a čistotu reprodukovanej hudby oveľa väčšie, investujte do autorádia s možnosťou pripojenia externého zosilňovača. Vaše rádio do auta Vám tak umožní cez RCA výstupy pripojiť napríklad subwoofer alebo zosilňovač. Možnosti pre nastavenie kvalitnejšieho zvuku sa budú rozširovať po zapojení predných a zadných reproduktorov. Vtedy by ste si mali vybrať rádio s tromi pármi RCA.

rádio do auta

Multifunkčné rádio skvelo zveľadí interiér Vášho vozidla.

Rádio do auta s doplnkovými parametrami a funkciami

Doplnkové parametre charakterizujú moderné autorádiá napríklad s prehrávaním DVD diskov, s operačným systémom Android alebo aj s navigáciou. Kvalitné rádio do auta s oveľa väčšou ponukou služieb prináša okrem perfektného zvukového záznamu aj množstvo zobrazovacích možností na displeji.
Okrem čísla prehrávanej piesne by mali zobrazovať jej celý názov. Rovnako majú byť dostupné aj informácie o programe na zvolenej rádiostanici. To sa vo Vašom rádiu zvyčajne prenáša cez RDS systém. Aktuálny čas a dátum by mal byť jasne a zreteľne vyobrazený takmer na každom autorádiu.

Podsvietenie displeja nemá byť sprevádzané ostrými, agresívnymi farbami. Najrozšírenejšie sú jemné odtiene červenej, modrej a zelenej. Každé rádio do auta by malo byť profesionálne nainštalované. Nebudete si tak sami musieť zisťovať, či pri výmene potrebujete iso konektor, redukciu alebo redukčný rámček. Niet nad spoľahlivú a bezpečnú montáž autorádia!